Det er korrekt, og jeg skruede så meget ned for flowet af urten som jeg kunne.Morten L skrev:Det lyder spøjst med den pladekøler.
Varm urt og koldt vand løb modsat hinanden, ikke?
/Morten N
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tillykke til den stolte fader :-)Gzus.DK skrev:Så fik jeg prøvesmagt min øl, dog kun efter en uges lagring, så den kan nok godt lige bruge nogle uger mere :)
Men hvor er det fantastisk at smage produktet efter alt det arbejde der er lagt i det.
Hvis jeg kunne vælge at lave en fast installation ville jeg nok vælge noget andet rør. Det er lidt bøvlet med med den flex slange, og som du siger kommer der også en del modstand således at der bliver dannet kondens. Sidst strippede jeg den fast i bræddeloftet men jeg skal have fundet på en mere holdbar løsning.Jon skrev:Hej Morten
Et lidt forsinket tillykke med anlægget. Det har været spændende at følge processen så tak for at du deler med os. Jeg genopliver lige din tråd fordi jeg gerne ville høre om din erfaring med den ventilator du har valgt? Det ser ud som om det er kanalventilator med 100mm flexslange? Jeg regner selv med at montere en af samme slagsen over loftet i bryghuset men er usikker på om jeg kan nøjes med 100 mm eller skal søge nogle lidt større. Jeg tænkte dog at bruge spiro rør for at ikke bremse for meget. Jeg brygger dog kun med 29 liter elgryde så hvis det bare er i nærheden af at være OK for dig så passer det helt sikker fint for mig :-)