Holrits skrev:Erling Rohard skrev:maseol skrev:Jeg har den danske "Winge 4" fra Per Kølster, hvis nogen skulle være interesseret i dansk humle.
Jeg er ny her, er ved at samle mit 1. Brygudstyr sammen. Synes det lyder vildt spændende at dyrke egen humle. Kan jeg mon købe et par Winge 4 planter? Kan de mon sendes til Haderslev, bare i en pose m knude på i en boblekuvert, fx? Ved ikke meget om det endnu, men det virker som en Fed hobby. Har elgryde, lidt småting, spande og har lige købt maltkværn (C&S 3D+tragt og håndtag) fra USA. Så jeg er snart klar - mangler bare udstyr, at rydde værkstedet og få lavet vand og afløb m.m. Nå et sidespring :-) min 1. Post: kan man købe lidt humleplanter, Thomas :-) ?
Hvor har du købt den maltkværn (link?) og hvad ska du give for det hele? :)
Købt direkte hos producenten
http://www.crankandstein.net" onclick="window.open(this.href);return false; til levering hos SHOPUSA.com der så fortolder og transporterer det til mig. Gå først ind på shopusa.com og læs - de har en dansk afdeling i Kbh. med dansktalende medarbejdere.
Varer: $249
Fragt i USA: $12,35
Told og fragt til DK: $166
Valgfri forsikring: $8
Førstegangskøberrabat hos SHOPUSA: kr. 100
Ialt ca. Kr. 2.280,- ganske billigt, selve møllen kostede knap 2000,- uden fragt hos maltbazaren.
Syns selv det var helt fin handel :-)