Hvad drikker du for tiden

Brugeravatar
MonkeyBrew
Geografisk sted: 8670 Låsby

Re: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af MonkeyBrew »

toffermand skrev:Er i Dublin, så jeg har selvfølgelig lige lagt turen forbi Guinness.

Dagen er dog afsluttet med en O'Hara Irish Pale Ale. Life is good :-)
Off topic. Beklager. Vi overvejer at tage en tur til Irland næste år. Kan det anbefales?
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://www.monkeybrew.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mæsketemperature for stilarterne:

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KimJohansen
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af KimJohansen »

MonkeyBrew skrev:
toffermand skrev:Er i Dublin, så jeg har selvfølgelig lige lagt turen forbi Guinness.

Off topic. Beklager. Vi overvejer at tage en tur til Irland næste år. Kan det anbefales?
Ikke hvis det handler om god øl. Bevares der er da sket lidt de seneste par år. Men scenen er stadig ekstrem konservativ.
Brugeravatar
Munkholm
Geografisk sted: Staby

Indlæg af Munkholm »

Spansk øl (alt muligt lækkert) selvfølgelig nyder jeg dem i syd Spanien! :P
Mvh Jesper

"Virkeligheden er en illusion: forårsaget af mangel på alkohol"
Brugeravatar
Øystein
Geografisk sted: 8300 Odder

Indlæg af Øystein »

Billede
Hjemmebrygget wit med masser af lokale ingredienser. Valset umaltet hvede fra nabogården. Humle fra min kollega og lidt hyldeblomst plukket ude ved stranden.
Brugeravatar
Michal
Geografisk sted: Vejen - Sydjylland

Indlæg af Michal »

Oj, den ser lækker ud.
Sidder "desværre" og drikker en "San-Tiago" bag-in-a-box rødvin, men sammen med fruen, i den lune danske sommer aften, er det nu heller ikke helt skidt ;-)
Senere står den på min overkarbonerede ESB (4 flasker ER eksploderet - med Patentlåg, sågar!
Udstyr:
2 x Nimbus 29 el-gryder
2 x modstrøms køler
2 x cirkulations pumper
Brugeravatar
Benjamin

Hvad drikker du for tiden

Indlæg af Benjamin »

Billede
Nu har jeg, smalt sådan noget her.
Brugeravatar
MonkeyBrew

Indlæg af MonkeyBrew »

Benjamin skrev:Billede
Nu har jeg, smalt sådan noget her.
Er det en 12'er? Den er ganske lækker. :)
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Benjamin

Indlæg af Benjamin »

Det var en 12,er. og den var go, min gæst der gav den. synes min wit er bedre, og så var alting jo godt. :-)
Brugeravatar
kimognicklas
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Re: Sv: Hvad drikker du for tiden

Indlæg af kimognicklas »

Billede
Beskrivelse kommer når den er ankommet på endestationen
Brugeravatar
toffermand
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af toffermand »

KimJohansen skrev:
MonkeyBrew skrev:

Ikke hvis det handler om god øl. Bevares der er da sket lidt de seneste par år. Men scenen er stadig ekstrem konservativ.
Hvis det er pga. øllet skal man ikke rejse til Irland. Som Kim siger er scenen meget konservativ. Fik dog smagt lidt Porterhouse, som skulle være et lokalt mikrobryg, og det var godt.

Men nu er der jo også så mange andre gode ting i Irland, og hvis man bevæger sig udenfor Dublin har de jo en fantastisk natur. Det gjorde vi dog ikke i denne omgang.

Inde i Dublin er der også godt, men jeg vil nok sige at de syv dage som vi havde var for meget. 4-5 dage er rigeligt, men så kan man også mageligt nå det hele. Der er en masse historie, kirker og arkitektur, og selvfølgelig alle deres hyggelige pubs.

Det er også muligt at finde nogle gode restauranter, hvilket er godt, for man bliver ret hurtigt træt af pub-maden.

Vores bedste oplevelse var et besøg i det gamle fængsel Kilmainham Gaol, som har huset (og henrettet) de fleste ledende figurer i forbindelse med oprøret i 1916.

Guinnes Storehouse er selvfølgelig også et besøg værd, men som håndbrygger skal man ikke forvente de store guldkorn.

Irerne er et enormt rart folkefærd. Skåret over een kam er de meget snakkesalige, og de er super hjælpsomme. Og så har de generelt en fed humor og er dybt selvironiske.
Håndbrygning - den intelligente mands hobby ;)
Brugeravatar
MonkeyBrew

Indlæg af MonkeyBrew »

toffermand skrev:Hvis det er pga. øllet skal man ikke rejse til Irland. Som Kim siger er scenen meget konservativ. Fik dog smagt lidt Porterhouse, som skulle være et lokalt mikrobryg, og det var godt.

Men nu er der jo også så mange andre gode ting i Irland, og hvis man bevæger sig udenfor Dublin har de jo en fantastisk natur. Det gjorde vi dog ikke i denne omgang.

Inde i Dublin er der også godt, men jeg vil nok sige at de syv dage som vi havde var for meget. 4-5 dage er rigeligt, men så kan man også mageligt nå det hele. Der er en masse historie, kirker og arkitektur, og selvfølgelig alle deres hyggelige pubs.

Det er også muligt at finde nogle gode restauranter, hvilket er godt, for man bliver ret hurtigt træt af pub-maden.

Vores bedste oplevelse var et besøg i det gamle fængsel Kilmainham Gaol, som har huset (og henrettet) de fleste ledende figurer i forbindelse med oprøret i 1916.

Guinnes Storehouse er selvfølgelig også et besøg værd, men som håndbrygger skal man ikke forvente de store guldkorn.

Irerne er et enormt rart folkefærd. Skåret over een kam er de meget snakkesalige, og de er super hjælpsomme. Og så har de generelt en fed humor og er dybt selvironiske.
Lækkert det var lige netop det jeg tænkte. Det er desværre ikke en øl-kulinarisk rejse det vil dreje sig om, men mere det at se og opleve noget andet. Men så tror jeg godt at jeg tør satse på rejse til Irland. Takker. :)
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

Brugeravatar
toffermand
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af toffermand »

MonkeyBrew skrev:
Lækkert det var lige netop det jeg tænkte. Det er desværre ikke en øl-kulinarisk rejse det vil dreje sig om, men mere det at se og opleve noget andet. Men så tror jeg godt at jeg tør satse på rejse til Irland. Takker. :)
Det tror jeg roligt at du kan gøre. Et par gode rejsetips:

Jeg kan anbefale følgende restauranter:

Harry´s on the green, King Street 2. Deres grønne karry er guddommelig, men deres nudler er forfærdelige. De har et omfattende og godt drinkskort, og det er muligt at få lidt forskelligt øl som dog begrænser sig til nogle varianter af O´Haras. De har typisk også lidt længere åbent end pubberne.

Il Posto. St. Stephens Green 2, Bare en rigtig god restaurant.

Millstone, Dame Street 39. Den bedste bøf jeg har fået i mange år. Virkeligt lækkert. De har bla.a øl fra Porterhouse.

Mht. transport fra lufthavnen koster en taxa ca. 30 Euro, og det kan betale sig at bruge Airlink-bussen.

Mht. sightseeing synes jeg at det var de grønne busser (Dublin Bus) der gav de bedste ture, og det kan betale sig at tage de busser der har "Live commentary" undervejs. Chaufførerne har en fed humor og man kan tage rundturen tre gange og få noget nyt at vide hver gang.
Håndbrygning - den intelligente mands hobby ;)
Brugeravatar
Christian Ernstsen
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Christian Ernstsen »

Her drikkes en rigtig sommerøl: En kølsch/witt agtig ting med hyldeblomster fra egen have. Tør og blomstret, dejligt!:-)
ImageUploadedByTapatalk1407334422.368933.jpg
ImageUploadedByTapatalk1407334422.368933.jpg (302.66 KiB) Vist 7691 gange
Med venlig hilsen
Christian

Brygsetup: 25 liter elgryde, pumpe og modstrømskøler. 23 bryg i alt.
Brugeravatar
martin_pedersen
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af martin_pedersen »

En Jack the imperour til at slutte en perfekt grill aften af på..

Egen avl imperial russian tilsat en masse spåner fra Jack d. Og knap en halv liter Af selv samme sprøjt
Billede
All right, brain, I don't like you and you don't like me - so let's just do this and I'll get back to killing you with beer.

Martin

Ps. Det skal nok blive til øl!
Brugeravatar
admin
Site Admin
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af admin »

Ha jeg kom først denne fredag :-)
Og den er faktisk ikke så ringe denne øl.
Vedhæftede filer
uploadfromtaptalk1408118299057.jpg
uploadfromtaptalk1408118299057.jpg (47.91 KiB) Vist 7591 gange
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"