Hvor kan man dog blive gal i skralden!!!!!!!

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Brugeravatar
Mikro Jensen
Geografisk sted: 8732 Hovedgård

Re: Hvor kan man dog blive gal i skralden!!!!!!!

Indlæg af Mikro Jensen »

Hej Koefoed,
Siden sidst, har jeg fået tilsendt en ny valserulle med aksel, til erstatning af den knækkede.
I den ende hvor drivakslen sidder, er kuglelejet krympet fast. Så det er faktisk ikke nemt at se, at akslen ikke går ind i valsen, i sin fulde diameter (10 mm).
Det var først da den knækkede, at det blev synligt. Ikke dermed sagt, at det også er sådan på din Brewferm. Noget tyder at det er lavet anderledes holdbar og kan holde til mosten.

Den gamle valse og aksel har jeg fået repareret. Der er sat en ny 10 mm aksel på, som er skruet ind i valsen i fuld tykkelse. Det tror jeg på nok skal holde.
Så den har jeg i reserve, hvis uheldet skulle ramme igen.
Gad vide hvorfor pokker de ikke bare har lavet det sådan, i stedet for at svække hele konstruktionen ved at snævre akslen ind til halv tykkelse?
Mhv. Torben

Udstyr:
1 x Brewster 29l elgryde m. indsatssi
1 x Modstrømskøler
1 x Solar cirkulationspumpe
1 x Øllevator
Brugeravatar
Christian Ernstsen
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Indlæg af Christian Ernstsen »

Hvad er din samlede oplevelse af webshoppen? Jeg spørger, da du skriver at du siden sidst har fået tilsendt en ny aksel, og det er min principelle holdning at en webshop skal vurderes ud fra hvordan den håndterer en dårlig oplevelse, idet alle kan få 10 stjerner når alt går godt! :-)

Og fordi jeg tidligere har skrevet noget positivt om netop denne webshop, fordi de håndterede rigtig fint at jeg klagede over en skrue, hvor gevindet manglede (jeg fik eftersendt en ny skrue uden beregning, og uden krav om tilbagesendelse af den defekte del). Men hvis der er en generel tendens til at webshoppen forhandler dele af ringe kvalitet, skal det jo også indgå i vurderingen!
Med venlig hilsen
Christian

Brygsetup: 25 liter elgryde, pumpe og modstrømskøler. 23 bryg i alt.
Koefoed
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Koefoed »

Hej Mikro Jensen

Efter dine supplerende oplysninger kan jeg godt igen blive lidt usikker på, om jeg kan anbefale den Brewferm / frikende den for at indeholde denne lettere tåbelige indbyggede svaghed, men det er på den anden side godt at vide, at muligheden er der. F.eks. at man nok ikke skal lade boremaskinen hænge i akslen!

Jeg rensede akslen godt af og inspicerede efter bedste evne - men nu må vi se. Det er ellers en fin kværn til en rimelig penge, ligesom din model tilsyneladende er (hvis det ikke lige var fordi....).
Med venlig hilsen

Lars Koefoed
Knorr
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Knorr »

Godt at vide at akslen faktisk kan repareres til noget der holder. I tilfælde af at den nytilsendte også knækker.

/Gustav via Tapatalk
Brugeravatar
Mikro Jensen
Geografisk sted: 8732 Hovedgård

Indlæg af Mikro Jensen »

Christian Ernstsen skrev:Hvad er din samlede oplevelse af webshoppen? Jeg spørger, da du skriver at du siden sidst har fået tilsendt en ny aksel, og det er min principelle holdning at en webshop skal vurderes ud fra hvordan den håndterer en dårlig oplevelse, idet alle kan få 10 stjerner når alt går godt! :-)

Og fordi jeg tidligere har skrevet noget positivt om netop denne webshop, fordi de håndterede rigtig fint at jeg klagede over en skrue, hvor gevindet manglede (jeg fik eftersendt en ny skrue uden beregning, og uden krav om tilbagesendelse af den defekte del). Men hvis der er en generel tendens til at webshoppen forhandler dele af ringe kvalitet, skal det jo også indgå i vurderingen!
Min oplevelse af webshoppen er også positiv.
Umiddelbart efter nedbruddet, røg jeg i blækhuset og skrev en mail til dem, og et par timer senere havde jeg et svar, hvori han beklagede det skete, og skrev, at han ville sende en ny med det samme. Jeg skulle bare lige bekræfte, at adressen stadig var den samme som tidligere.
Ingen krav om retursending, billeder eller noget som helst. Det må siges at være OK - fin service.
Mhv. Torben

Udstyr:
1 x Brewster 29l elgryde m. indsatssi
1 x Modstrømskøler
1 x Solar cirkulationspumpe
1 x Øllevator
JSJ
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af JSJ »

Hej,
på baggrund af denne tråd skrev jeg til Mega-Direct for at høre om deres producent har forbedret akslen efter at denne svaghed er blevet kendt. Det har de sørme! De sendte mig det vedhæftede billede af den nye forbedrede aksel i forhold til den gamle svage aksel. Jeg har købt og modtaget kværnen, men får den desværre ikke afprøvet før om 1½ uges tid.
Vedhæftede filer
ny og gammel aksel
ny og gammel aksel
maltmill2.jpg (104.91 KiB) Vist 4353 gange
Brugeravatar
MonkeyBrew
Geografisk sted: 8670 Låsby

Indlæg af MonkeyBrew »

JSJ skrev:Hej,
på baggrund af denne tråd skrev jeg til Mega-Direct for at høre om deres producent har forbedret akslen efter at denne svaghed er blevet kendt. Det har de sørme! De sendte mig det vedhæftede billede af den nye forbedrede aksel i forhold til den gamle svage aksel. Jeg har købt og modtaget kværnen, men får den desværre ikke afprøvet før om 1½ uges tid.
Skide godt initiativ. ;) Så er jeg hooked på sådan en igen. :)
Monkeybrew - Abegodt øl!

~ Lars Bang Rasmussen ~

http://www.monkeybrew.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mæsketemperature for stilarterne:

http://haandbrygforum.dk/viewtopic.php? ... ure#p85351" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Udstyr"