Ja ja lidt mere ...kvadratroden 3 bruger man kun ved 3 faser...admin skrev:Så blev jeg lidt klogere igen :-)
Kvadratroden 3 hvorfor man bruger den, er en længere forklaring ...den kommer ikke lige nu...
Ja ja lidt mere ...kvadratroden 3 bruger man kun ved 3 faser...admin skrev:Så blev jeg lidt klogere igen :-)
Men vi er vel enige om, at 3.000W på en 10A sikring (som du skrev) ville kræve en imponerende træg sikring ;-)Theresia skrev:Jaaaa der står 3000 watt på den, og min sikring er på 13 AMP...en træg sikring kan godt køre lidt over et stykke tid, mener 1.2 gange hvor lang tid kan jeg ikke huske.......Borg skrev:Hvis det er en almindelig en-faset gruppe du har den koblet på, tvivler jeg på at det er rigtigt. En 10A sikring brænder over hvis den skal trække 3.000W. Den kan klare 240Vx10A=2.400W.Theresia skrev:Jeg har et 3000 w på min 10 AMP sikring....det kører fint med fuld skrald..70 liters HERMS ...
Enten har du en 13A sikring i (har samme fysiske dimension som en 10A), eller dit varmelegeme holder ikke specifikationen på 3.000W. Et amperemeter vil kunne påvise det rigtige.
Men har du den koblet til et kraftstik, og tilsluttet den til to faser, vil du kunne trække 400V*10A=4.000W, og så kan den sagtens trække dit varmelegeme.
Men fint, at du kan holde 70 liter i gang på den måde.
Iøvrigt er det 230x 13...2990 watt...1 faset installation cos phi = 1 ohmsk belastning...