Stort bryganlæg sælges (150 L) - Solgt

Besvar
OlieKongen2

Stort bryganlæg sælges (150 L) - Solgt

Indlæg af OlieKongen2 »

Hej alle

Jeg har et ongoing projekt med oprydning i kælderen, så der kan komme nyt derned, og nu tænker jeg at mit store bryggeri skal sælges, hvis jeg kan få en fornuftig pris for det. Alternativt ryger det på fjernlager. Det har en perfekt størrelse, hvis I er nogle stykker der vil brygge sammen og have en ordentlig sjat med hjem hver, eller hvis du vil have et lille kommercielt anlæg.

Jeg smider billeder op om et par dage.

Anlægget står i Lemvig.

Mvh
Jesper

Beskrivelse:
150 L rustfristål autoklave med 9 kW varmelegeme (kan med et klik laves om til 3 kW under urtkogning). Har falsk bund og en sigte, der kan monteres i bunden under urtkogning. Camlock kobling ved ventilen i bunden. Der er tre netkurve som kan stå i den, når den ikke bruges, så alle småtingene kommer af vejen.

Sækkevogn til transport af autoklaven.

Isoleret rustfri mæskebeholder med sigte i bunden, isoleret låg og cam lock kobling ved udløbet.

To pumper, der er godkendt til levnedsmidler v 100°C. Den ene er monteret med cam lock koblinger og den anden kan hurtigt blive det. Den lille har mistet nogle blade på roteren, pga malt og holder nok ikke til mere end 5 bryg mere. Jeg er begyndt at trykke over med trykluft i stedet for, da det giver færre mekaniske problemer.

3 silikoneslanger med cam lock koblinger.

Lang egetræsrørepind.

3x 60 L gærbeholdere med gærlås og ventil i bunden.

Lille pladevarmeveksler med cam lock koblinger og quick release til vandslangen.

5 L erlenmeyerkolbe til opformering af gær incl luftpumpe - der mangler en sten i enden.

Pris 12.000 kr.
For 1.500 kr ekstra kan der evt indgå en Mettler-Toledo vægt der kan veje med 10 g nøjagtighed op til 60 kg.
Senest rettet af OlieKongen2 16. mar 2015, 11:33, rettet i alt 1 gang.
Malloy

Re: Stort bryganlæg sælges (150 L)

Indlæg af Malloy »

Du burde ha' modtaget en PB :)
OlieKongen2

Indlæg af OlieKongen2 »

Jeg har ikke modtaget en PB.

Jeg havde glemt, at der er røreværk til mæskekarret. Jeg har aldrig brugt det, men det roterer fint med ca 60 rpm og bør kunne holde mæskekarret omrørt. Jeg har prioriteret isoleret låg højere, når jeg har brygget...

Se kommentarer under de enkelte billeder.

Hermed billeder:
Vedhæftede filer
Røreværk til mæskekar.
Røreværk til mæskekar.
Røreværk til mæskekar.jpg (514.4 KiB) Vist 5828 gange
Mæskekar set fra siden. Syrefast kuglehane og Camplock i bunden.
Mæskekar set fra siden. Syrefast kuglehane og Camplock i bunden.
Mæskekar fra siden.jpg (584.84 KiB) Vist 5828 gange
Mæskekar set fra oven. Indsatssi og rørepind lagt skævt oveni. Låg ligger på bord ved siden af (isoleret side opad).
Mæskekar set fra oven. Indsatssi og rørepind lagt skævt oveni. Låg ligger på bord ved siden af (isoleret side opad).
Mæskekar ovenfra.jpg (851.53 KiB) Vist 5828 gange
En af gærtankene (alle er ens). Erlenmeyerkolbe og belufter. To af de tre indsatssier, der passer i autoklaven. Vægten ses bagest.
En af gærtankene (alle er ens). Erlenmeyerkolbe og belufter. To af de tre indsatssier, der passer i autoklaven. Vægten ses bagest.
Gærtank, Erlenmeyer og indsatssigter.jpg (522.34 KiB) Vist 5828 gange
Pumper, pladevarmeveksler og silikoneslanger
Pumper, pladevarmeveksler og silikoneslanger
Diverse.jpg (498.73 KiB) Vist 5828 gange
Autoklav. Falsk bund og sigte ses i forgrunden. Styrekasse ses på væggen (grå). Syrefast kugleventil.
Autoklav. Falsk bund og sigte ses i forgrunden. Styrekasse ses på væggen (grå). Syrefast kugleventil.
Autoklav.jpg (632.44 KiB) Vist 5828 gange
OlieKongen2

Indlæg af OlieKongen2 »

b. b. Jeg har sendt en PB til dig. Kontakt mig igen, hvis du ikke modtager den.

Mvh
Jesper
OlieKongen

Indlæg af OlieKongen »

Anlægget er reserveret indtil søndag.

Jesper
OlieKongen

Indlæg af OlieKongen »

Solgt.

Der kommer snart noget spændende bryg fra Varde igen - Glæder mig til at smage det.
OlieKongen

Re: Stort bryganlæg sælges (150 L) - Solgt

Indlæg af OlieKongen »

Så er vægten også solgt.

Jesper
Brugeravatar
Chefen
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Chefen »

OlieKongen skrev:Solgt.

Der kommer snart noget spændende bryg fra Varde igen - Glæder mig til at smage det.

Kommer der nyt bryggeri i Varde eller ?
Med venlig hilsen
Kenneth Thomsen
Øl-ministeret.
Brygger på 20 liters Braumeister + Danbrygger 43
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"