Her i weekenden nåede jeg til side 16 i det nyeste nr. af ØLentusiasteN. Der var en glimrende artikel om et nystartet bryggeri i Vejle. Bryggeren var ingen ringere en vores alle sammens admin!
Admin: Fin artikel! Det lyder spændende og lovende. Held og lykke med projektet. Forhåbentlig bliver der stadig tid til at drive haandbrygforum.dk på det høje niveau, vi er vant til :-)
ØLentusiasteN nr. 40 side 16
ØLentusiasteN nr. 40 side 16
mvh Poul
www.ohbl.dk
www.ohbl.dk
Rigtig mange tak :-) Jow den gode service bilver ved, jeg kan faktisk slet ikke lade vær´
Hvis der skulle være nogen der vil kigge ned en dag, må I jo sige til - så finder vi ud af det. Eller måske vi skal lave et fælles bryg - et vaske ægte dovne bryg, hvor vi hver i sær har taget noget med til brygget. Det er noget med at skat ikke regner bryg på 30 liter for noget, så hvis vi splitter det op 150/30 evt. kan 5 bryggere være med :-) hvorefter de selv tager det med hjem og fermenter/flasker det.
Jens
Hvis der skulle være nogen der vil kigge ned en dag, må I jo sige til - så finder vi ud af det. Eller måske vi skal lave et fælles bryg - et vaske ægte dovne bryg, hvor vi hver i sær har taget noget med til brygget. Det er noget med at skat ikke regner bryg på 30 liter for noget, så hvis vi splitter det op 150/30 evt. kan 5 bryggere være med :-) hvorefter de selv tager det med hjem og fermenter/flasker det.
Jens
hvad så med 6 mand så passer det også med en almindelig gærspand??
en ide jeg får i mit lille syge hoved er 6 mand der tager malt og humle med til 25 liter bryg hver. det hele blandes, og mæskes.
hver i sær har deres eget humle kogetider, og mængder.
for til sidst at dele brygget og gære det på den gær man nu har valgt sit del. når g så mødes efter en månneds tid og lave smags test af de forskellige.
i den givne situation skal admin jo selvfølgelig ikke komme med malt.
det er bare min lille ide nu han selv er ude i noget at invitere til bryg.
en ide jeg får i mit lille syge hoved er 6 mand der tager malt og humle med til 25 liter bryg hver. det hele blandes, og mæskes.
hver i sær har deres eget humle kogetider, og mængder.
for til sidst at dele brygget og gære det på den gær man nu har valgt sit del. når g så mødes efter en månneds tid og lave smags test af de forskellige.
i den givne situation skal admin jo selvfølgelig ikke komme med malt.
det er bare min lille ide nu han selv er ude i noget at invitere til bryg.
Brygger lejlighedsvist.