Kogeplade eller...?

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Anped
Geografisk sted: 5683 Haarby

Kogeplade eller...?

Indlæg af Anped »

Hey!

Jeg har for nyligt fået fingrene i en 36l gryde, men har ikke haft lejlighed til at prøvekøre den på mit induktions komfur... og det er måske meget godt, eller hvad?

Jeg påtænker ikke at fylde den til renden, men planen er dog at bygge 20l af gangen - dvs en 23-24l urt. Det giver vel en små 30kg når der er mest vægt på komfuret. Kan sådan en glasplade holde til det? Jeg prøvede at ringe til Gram, og teknikeren der, mente at det nok skulle kunne gå, men han ville ikke lægge hovedet på blokken.

Hvad siger jeres erfaringer? Kan man slippe afsted med at koge de mængder på komfuret, eller skal man ud i et alternativ? Man kunne selvfølgelig også bare brygge noget mindre ad gangen, men det ville jo give mindre øl... Helt absurd tanke!

Og hvis ikke man kan slippe afsted med det, hvad anbefaler I som alternativ?

Vh
Anders
fjorgensen
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Kogeplade eller...?

Indlæg af fjorgensen »

vo intet vover intet vinder!
Jeg tror nu nok det skal holde og jeg ville også prøve, men ellers så skal du bruge gas, det er hurtigere.
keep it simple !
mikek
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Indlæg af mikek »

Det er et svært spørgsmål, nogen gange kan man jo tabe et (drikke) glas fra to meters højde uden der sker noget, andre gange skal man bare kigge på det før det springer - når det er sagt, så har jeg aldrig brygget på andet end vores induktions komfur med glas-plade, og det eneste problem jeg har haft er at nogle elektroniske termometre går ud når man stikke proben i væsken under mæskningen. Men igen, ingen garanti, for et par uger siden revnede forruden på bilen med et højt smæld da jeg satte viskerne i gang mens den holdt parkeret i min indkørsel.
Truntebryg

Indlæg af Truntebryg »

Bare sørg for at der ikke er "grus" under gryden - så burde det gå.

MEN det går nok meget langsomt, måske du skulle købe et liggeunderlag til at isolere gryden - LIDT er meget bedre end ingenting ;-)
Jon
Geografisk sted: 8600 Silkeborg

Indlæg af Jon »

Ikke den billige løsning men et alternativ kunne være en ekstra induktion kogeplade. Jeg bruger en fra Hendi på 3,5 kw til min 36 liters gryde. Kig på eBay. Tror jeg gav cirka 1500. Mener jeg har skrevet links og pris i et tidligere indlæg her på forum.

Sent from my iPhone using Tapatalk
--------------------------
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Anped
Geografisk sted: 5683 Haarby

Indlæg af Anped »

Den holdt :-) I fin stil endda.

Og det var ikke så galt med at få det hele varmet op - det gode ved at sætte så stor en gryde på komfuret, er at man kan anvende 1,5 kogeplade :-) Og da det er et induktionskomfur, kom det fint op og koge inden for en rimelig tid :-)

/Anders
Besvar

Tilbage til "Udstyr"