Søges: Køleskab til Fermentering, samt Varmekilde

Erbser

Søges: Køleskab til Fermentering, samt Varmekilde

Indlæg af Erbser »

Søger et køleskab i nærheden af Fredericia til brug under fermentering, samt en form for varmekilde som er passende ved brug af en STC-1000.

Eneste krav jeg har til køleskabet er at det skal fungere, samt at der skal være plads til en SS Brewtech 7 Gallon tank inden i (min. indvendige mål: 89cm x 40cm x 45cm)

Hvilken type varmekilde benytter I i jeres gæringsskabe? Har kigget lidt rundt efter varmemåtter og lign.

Hvis du lige har en perfekt varmekilde eller et køleskab der passer på ovenstående, vil jeg da meget gerne høre fra dig!
Brygudstyr: Grainfather Bryganlæg, Grainfather Heater, SS Brewtech Cronical Fermentor.

Jeg er altid frisk på at dele et par hjemmebryg i nærheden af Fredericia - Skriv Endelig!
Brugeravatar
Robert M
Geografisk sted: Fredericia

Re: Søges: Køleskab til Fermentering, samt Varmekilde

Indlæg af Robert M »

Hej Erbser

Jeg har et pænt ældre Gram køleskab til salg her i Fredericia ca. 115x46x40 cm. indv. mål ( den gode model som er produceret her i DK og ikke i østeuropa ).
Du kan ringe/skrive på 40303222 hvis det har interesse ?
Hilsen Robert
Zum Wohl und viele Grüβe ...
Robert Markussen
www.faestningsbryggeriet.dk
Truntebryg

Indlæg af Truntebryg »

http://www.biltema.dk/da/Byggeri/VVS/Ra ... 000022756/" onclick="window.open(this.href);return false;

Billede
Erbser

Indlæg af Erbser »

Robert M skrev:Hej Erbser

Jeg har et pænt ældre Gram køleskab til salg her i Fredericia ca. 115x46x40 cm. indv. mål ( den gode model som er produceret her i DK og ikke i østeuropa ).
Du kan ringe/skrive på 40303222 hvis det har interesse ?
Hilsen Robert

Hej Robert,
Jeg kontakter dig.
Brygudstyr: Grainfather Bryganlæg, Grainfather Heater, SS Brewtech Cronical Fermentor.

Jeg er altid frisk på at dele et par hjemmebryg i nærheden af Fredericia - Skriv Endelig!
Erbser

Indlæg af Erbser »

Det ser godt ud, Tak Truntebryg! :)

Brugeravatar
HumleFar
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlæg af HumleFar »

Jeg bruger også denne og så lige et par computer blæsere til at fordele varmen i hele skabet.

Jeg købte min i silvan og mener at jeg kun gav 99,- for den.
Erbser skrev:

Det ser godt ud, Tak Truntebryg! :)
Dansk Facebook gruppe for folk med interesse i Spidel Braumeister: https://www.facebook.com/groups/1657331611189571/
Erbser

Indlæg af Erbser »

[quote="HumleFar"]Jeg bruger også denne og så lige et par computer blæsere til at fordele varmen i hele skabet.

Kan du huske hvad de kalder den ved Silvan? Jeg kan ikke lige finde en lignende.

Djjomes
Geografisk sted: Laurbjerg, (Randers)

Indlæg af Djjomes »

Erbser skrev:
HumleFar skrev:Jeg bruger også denne og så lige et par computer blæsere til at fordele varmen i hele skabet.

Kan du huske hvad de kalder den ved Silvan? Jeg kan ikke lige finde en lignende.

Mener de kalder den en frostvagt :)
Vh Jonas
Ajes
Geografisk sted: Århus C

Indlæg af Ajes »

Djjomes skrev:
Erbser skrev:
HumleFar skrev:Jeg bruger også denne og så lige et par computer blæsere til at fordele varmen i hele skabet.

Mener de kalder den en frostvagt :)
Jeg har pt. også denne. Jeg synes dog den er lige kraftig nok til et almindeligt køleskab, så er på udkig efter noget mindre. Hvis jeg sætter min Stc-1000 til 20 grader med plus/minus 0.3 grader, så når temperaturen i køleskabet op omkring 23,5 grader før den topper og begynder at falde igen.
jepperhansen

Indlæg af jepperhansen »

hejsa
prøv at søge på denne på ebay

Mouse over image to zoom
200W-AC-DC-220V-Insulated-PTC-ceramic-air-heater-Electric-heater

og så evt en pc fan til at blæse luften rundt, en gammel tlf lader kan fint bruget som strømkilde til blæseren.
har selv lige bestilt sådan en fætter, til mit køleskab, til en flad 50'er.. :-)
god fornøjelse
Truntebryg

Indlæg af Truntebryg »

200 W er ikke meget .... men husk nu når i laver målinger og setup, mål temperaturen på noget forholdsvis tungt. Måske en gryde med vand eller lign. - den svinger ikke sådan lige op og ned i temperatur. (klister den fast på siden, og dæk den med noget skumgummi eller andet isolering)
mimerbryg
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af mimerbryg »

Hej Erbser

Jeg har en frostvagt du kan købe. Kan også smide et par 12V blæsere med kuglelejer, der stammer fra IBM-servere, oveni.
Pris incl. fragt til nærmeste posthus DKK 150

Frostvagten måler (uden monteringsbeslag) 35x13x8,5
Blæserne måler 8 x 8 x 3,8
IMAG1570.jpg
IMAG1570.jpg (1.54 MiB) Vist 10124 gange
Billeder af det det hele kan du se her
https://www.dropbox.com/sh/0taptirdul8o ... wYO5a?dl=0

Betaling kan se via Paypal (som er mest sikkert for dig som køber), MobilPay eller ved afhentning

Hilsen fra
Flemming
Erbser

Indlæg af Erbser »

mimerbryg skrev:Hej Erbser

Jeg har en frostvagt du kan købe. Kan også smide et par 12V blæsere med kuglelejer, der stammer fra IBM-servere, oveni.
Pris incl. fragt til nærmeste posthus DKK 150

Frostvagten måler (uden monteringsbeslag) 35x13x8,5
Blæserne måler 8 x 8 x 3,8
IMAG1570.jpg
Billeder af det det hele kan du se her
https://www.dropbox.com/sh/0taptirdul8o ... wYO5a?dl=0

Betaling kan se via Paypal (som er mest sikkert for dig som køber), MobilPay eller ved afhentning

Hilsen fra
Flemming
Hej Flemming, tusind tak for tilbuddet.
Efter jeg snakkede med en kammerat, blev jeg anbefalet ikke at købe en frostvagt. Så jeg har fundet en anden varmekilde.
Ellers mange tak for tilbuddet.

Thage
Geografisk sted: Allerød

Indlæg af Thage »

Hvilken varmekilde? Svært ved at finde noget bedre til kr

Sent from my iPhone using Tapatalk
Erbser

Indlæg af Erbser »

Thage skrev:Hvilken varmekilde? Svært ved at finde noget bedre til kr

Sent from my iPhone using Tapatalk
Blev anbefalet ikke at bruge en frostvagt, fordi der ifølge ham er for meget restvarme i den, når den slår fra. Forstået på den måde at når temperaturkontrollen (Jeg bruger en STC-1000) slår fra, er der så meget restvarme i frostvagten at den forsat fungerer som varmelegeme i adskillige minutter efterfølgende. Derfor fandt jeg en gammel brødrister hvor jeg fik fikset den således at den kun bruger halvdelen af varmelegemet også på halv effekt. Den er dog heller ikke perfekt, men holder noget mindre på varmen end frostvagten.

Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"