Fælleskøb: Chugger pumpe.
Fælleskøb: Chugger pumpe.
Som jeg har givet udtryk for førhen her på forummet så har jeg set mig lun på en Chuggerpumpe.
Jeg har ikke fundet en forhandler i DK.
Derfor har jeg søgt en forhandler i udlandet.
Ved http://www.hoodbrewsupplies.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; har jeg fundet den til en "fornuftig" pris. £139 = ca 1300kr Fragt 19£ = 177kr
Jeg vil lige høre om der er flere herinde som vil være med på et fælleskøb. Så kunne det jo være at vi kunne få en god pris eller i det mindste dele fragten.
Distributionen i DK vil eventuelt foregå via post.
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har ikke fundet en forhandler i DK.
Derfor har jeg søgt en forhandler i udlandet.
Ved http://www.hoodbrewsupplies.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; har jeg fundet den til en "fornuftig" pris. £139 = ca 1300kr Fragt 19£ = 177kr
Jeg vil lige høre om der er flere herinde som vil være med på et fælleskøb. Så kunne det jo være at vi kunne få en god pris eller i det mindste dele fragten.
Distributionen i DK vil eventuelt foregå via post.
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: Fælleskøb: Chugger pumpe.
Hvor stort et setup skal du bruge dem på? For den kan dæme flytte noget væske! ;)
Vh Jonas
Nogen der ved noget om støj niveau fra denne pumpe?
Jeg skal i første omgang bruge det på et 50 liters BIAB setup.Djjomes skrev:Hvor stort et setup skal du bruge dem på? For den kan dæme flytte noget væske! ;)
Det kan nok virke som overkill, men jeg vil bare have en pumpe jeg kan regne med. Det lader til at Chuggerpumpen er rimelig gennemtestet. En anden ting jeg lægger vægt på er at den er fødevaregodkendt og at den kan tåle over 100 grader.
Da pumpen er magnetkoblet styrer man flowet med en kuglehane på udløbet.
-
- Geografisk sted: KBH Nordvest
- Kontakt:
Jeg har en, den støjer lidt, men bestemt til at leve med ;-)
Hej
Jeg kunne være interesseret - lidt afhængigt af hvad der bliver den endelige pris. Jeg har dog den bekymring at pumpen bliver lidt for kraftig til min 29 liters elgryde. Er det nogen der ved om pumpen kan styres til at køre mere langsomt? lidt ligesom 12 volts pumper og en pwm kontrol?
Jeg kunne være interesseret - lidt afhængigt af hvad der bliver den endelige pris. Jeg har dog den bekymring at pumpen bliver lidt for kraftig til min 29 liters elgryde. Er det nogen der ved om pumpen kan styres til at køre mere langsomt? lidt ligesom 12 volts pumper og en pwm kontrol?
--------------------------
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Smid en kuglehane på udgangen, så kan du regulere flowet.Jon skrev:Hej
Venlig "Pilsen"
Jan Riis Sørensen
http://bryghuset-riis.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/riisbryg
Twitter: @bryghusetRiis
Jan Riis Sørensen
http://bryghuset-riis.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/riisbryg
Twitter: @bryghusetRiis
Djjomes - er du klar over hvor meget din eget wort pump rykker? For jeg havde problemer med slangerne røg af ;-)
Yderligere mener jeg der står løftehøjden er 27m...
Jacob Krogh
Max Head 18.6 FT 4.1 MKrogh skrev:Djjomes - er du klar over hvor meget din eget wort pump rykker? For jeg havde problemer med slangerne røg af ;-)
Der er et lille spring til 27m
Men ved 3 meter løftehøjde smider den 20 liter i minuttet...
Mener bestemt ikke at det 27m. Det er jo helt vildt, prøv at se på grundfos industripumper. Det er meget få der ligger så højt.Krogh skrev:Djjomes - er du klar over hvor meget din eget wort pump rykker? For jeg havde problemer med slangerne røg af ;-)
Jeg er klar over at vores pumpe er for stor, det er derfor at jeg har en Triac til at styre hastigheden samtidig med at jeg begrænser flow efter pumpe som andre nævner man kan gøre ;)
Jeg syntes tit at håndbrygere bruger pumper som enten er for store eller for små. En skam at det er så svært at finde pumper der yder i det område som vi skal bruge og som er Food-grade og med rustfrit pumpehus.
Øv øv.
Vh Jonas
-
Fuldstændig enig - enten er det noget småt plastik, eller også er det mega vinpumper....
Chuggerpumpen og Brouwlands røde brygpumpe - ser dog ud til at have den rette størrelse.
Jeg har en pumpe, fra en fuldautomatisk kaffemaskine - den har den rette størrelse til 25-50L setup.

Chuggerpumpen og Brouwlands røde brygpumpe - ser dog ud til at have den rette størrelse.
Jeg har en pumpe, fra en fuldautomatisk kaffemaskine - den har den rette størrelse til 25-50L setup.

Hej Dijomes
Den hastighedsstyring du har. Kan den bruges på chuggerpumpen og har du nogen flere detaljer?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den hastighedsstyring du har. Kan den bruges på chuggerpumpen og har du nogen flere detaljer?
--------------------------
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Kunne godt være interesseret hvis prisen kommer noget nedad.
Hej Jon.Jon skrev:Hej Dijomes
Det kan du da, skal på lageret i firmaet idag hvor jeg ved der ligger en magen til, jeg mener dog at de koster lidt. Prisen skal jeg høre efter ved vores leverandør ( LS Control ) da vi ikke bruger mange af dem. :)
Vh Jonas
Jeg tror det er svært at gøre noget ved prisen, hvis der kun er 3 pumper der bestilles.Gert.p skrev:Kunne godt være interesseret hvis prisen kommer noget nedad.
Men, hvis der er andre produkter fra samme forhandler som har nogens interesse, så er jeg sikker på at han vil pakke det i samme forsendelse.