[SOLGT] Pladekøler

Besvar
sunaj
Geografisk sted: Roskilde

[SOLGT] Pladekøler

Indlæg af sunaj »

Er der mon nogen som kunne tænke sig at prøve kræfter med denne store pladekøler - den er for stor til mig.
Den består af 48 plader i rustfrit, syrefast stål. Studsene er 1".

Sendes ikke - afhentes i Roskilde. Kr. 600,-
pladekøler.jpg
pladekøler.jpg (103.39 KiB) Vist 5920 gange
Senest rettet af sunaj 30. apr 2016, 19:47, rettet i alt 1 gang.
morfmir
Geografisk sted: Mørkøv

Re: Pladekøler

Indlæg af morfmir »

sunaj skrev:Er der mon nogen som kunne tænke sig at prøve kræfter med denne store pladekøler - den er for stor til mig.
Den består af 48 plader i rustfrit, syrefast stål. Studsene er 1".

Sendes ikke - afhentes i Roskilde. Kr. 600,-
pladekøler.jpg
Den vil jeg gerne købe.

Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
Brugeravatar
Borg
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Borg »

Den ser godt nok også interessant ud.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
sunaj

Indlæg af sunaj »

Den er reserveret til morfmir
Vangsgaard
Geografisk sted: Vejen/Kolding

Indlæg af Vangsgaard »

Kan en pladekøler egentlig være for stor sådan rent kølingsmæssigt, eller er det den fysiske størrelse der fylder?
sunaj

Indlæg af sunaj »

Tjaa nu vil jeg jo helst ikke tale den ned :) men den er ikke super handy. F.eks kan den ikke være i min gryde, så jeg kan ikke koge den...
Vangsgaard
Geografisk sted: Vejen/Kolding

Indlæg af Vangsgaard »

sunaj skrev:Tjaa nu vil jeg jo helst ikke tale den ned :) men den er ikke super handy. F.eks kan den ikke være i min gryde, så jeg kan ikke koge den...
Giver mening tak :-)
Brugeravatar
Borg
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Borg »

sunaj skrev:Den er reserveret til morfmir
Det var bare en positiv kommentar til køleren. Jeg er ikke en køber. Har en stor APV i forvejen.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
morfmir

Indlæg af morfmir »

sunaj skrev:Tjaa nu vil jeg jo helst ikke tale den ned :) men den er ikke super handy. F.eks kan den ikke være i min gryde, så jeg kan ikke koge den...
I mit setup skal den bruges til en 55gallon blichman gryde med forhøjer. Så der skal køles ca 240liter. Vi bruger en therminator nu og kunne godt tænke os noget med lidt mere power.
Jeg vil rengøre den lige som jeg plejer med therminatoren. Sætte en elgryde over og cirkulere 55c varmt vand med pbw i en time. Jeg bruger den kraftige solarpumpe med 14v forsyning. Derefter hæves temperaturen til 80c og den kører i yderligere en time. Til slut skylles den igennem med rigelig mængder vand for at fjerne pbw. Ca. hver 10 gang får den også en tur med citronsyre ved 80c for at fjerne kalk og ølsten.

Jeg har haft kik på en apv varmeveksler som kan skilles ad. Men de er ret dyre, så den her må prøves først.

/Thomas
---
Djjomes
Geografisk sted: Laurbjerg, (Randers)

Indlæg af Djjomes »

morfmir skrev:
I mit setup skal den bruges til en 55gallon blichman gryde med forhøjer. Så der skal køles ca 240liter. Vi bruger en therminator nu og kunne godt tænke os noget med lidt mere power.
Jeg vil rengøre den lige som jeg plejer med therminatoren. Sætte en elgryde over og cirkulere 55c varmt vand med pbw i en time. Jeg bruger den kraftige solarpumpe med 14v forsyning. Derefter hæves temperaturen til 80c og den kører i yderligere en time. Til slut skylles den igennem med rigelig mængder vand for at fjerne pbw. Ca. hver 10 gang får den også en tur med citronsyre ved 80c for at fjerne kalk og ølsten.

Jeg har haft kik på en apv varmeveksler som kan skilles ad. Men de er ret dyre, så den her må prøves først.

/Thomas
Hej Thomas

Tilsætter du citronsyren i pbw opløsningen eller er det efter denne proces ?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Vh Jonas
morfmir

Indlæg af morfmir »

Djjomes skrev:
morfmir skrev:

/Thomas
Hej Thomas

Tilsætter du citronsyren i pbw opløsningen eller er det efter denne proces ?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Det er efter. Det er vigtigt at alt pbw er fjernet først. pbw er et basisk rengøringsmiddel, det er potentielt farligt at blande syre i et basisk rengøringsmiddel. Og desuden vil det kræve ekstra meget syre for at det bliver virksomt. Så jeg afslutter min pbw rengøring med en kraftig gennemskylning med vand inden jeg starter på syren.
---
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"