En dansk brygshop har solgt mig en 9,5 kw tysk gasbrænder beregnet til 50 mbar, sammen med en 29 mbar dansk regulator.
Jeg kan med blusset ikke engang bringe 20 l rent vand i kog. Jeg varmer i en 95 l rustfri gryde. Har også prøvet isolering af gryden, uden held.
Forretningen svarer ikke på mine mails, så nu har jeg besluttet at skaffe en egnet regulator.
Så hvis nogen ligger inde med en sådan regulator, inkl. slange, der passer til danske flasker og til tysk blus, vil jeg gerne købe. Nævn pris.
Lasse
Købes: 50 mbar gasregulator
-
Re: Købes: 50 mbar gasregulator
Hvis du bruger en ukruds-gasbrænder-regulator så kan du selv bestemme trykket ;-)
Som jeg har forstået reguleringsintervallet på en ukrudtsbrænderreguator, ligger udgangsgastrykket på 0,5-2,0 bar, hviket jo er 10-40 gange højere end de 50 mbar som gasblusset er beregnet til.
Er det ikke usikkert at bruge sådan en regulator ?
Jeg har også læst, at der tidligere har været foretaget fællesindkøb af paellabrændere fra Spanien med tilhørende 50mbar regulatorer. Det kunne jo være, at nogen havde en af disse regulatorer i overskud.
Hvis ikke, må jeg jo bare bestille en regulator hjem fra Spanien.
Passer en spansk regulator direkte på danske gasflasker, eller skal der yderligere fittings til ?
Lasse
Er det ikke usikkert at bruge sådan en regulator ?
Jeg har også læst, at der tidligere har været foretaget fællesindkøb af paellabrændere fra Spanien med tilhørende 50mbar regulatorer. Det kunne jo være, at nogen havde en af disse regulatorer i overskud.
Hvis ikke, må jeg jo bare bestille en regulator hjem fra Spanien.
Passer en spansk regulator direkte på danske gasflasker, eller skal der yderligere fittings til ?
Lasse
-
- Geografisk sted: 7451 Sunds
Jeg købte min regulator hos Specialbutikken og den var ikke så dyr endda.
Det var vist denne her https://www.specialbutikken.dk/kobling- ... fgang.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var vist denne her https://www.specialbutikken.dk/kobling- ... fgang.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
keep it simple !
Hej fjorgensen
Den regulator du henviser til leverer et afgangstryk på 3 bar, hvilket er 60 gange (50mbar*60 = 3 bar) mere end det tryk min brænder er beregnet til. Der er nok noget gasteknik jeg ikke forstår, hvis denne regulator kan bruges ?
Lasse
Den regulator du henviser til leverer et afgangstryk på 3 bar, hvilket er 60 gange (50mbar*60 = 3 bar) mere end det tryk min brænder er beregnet til. Der er nok noget gasteknik jeg ikke forstår, hvis denne regulator kan bruges ?
Lasse
-
- Geografisk sted: 7451 Sunds
Ja, men du skal skrue din højtryksregulator på den og så får du det tryk du skal bruge. Prøv at snakke med dem ved Specialbutikken, de ved en masse om gas.Bryggeren skrev:Hej fjorgensen
Lasse
keep it simple !
jeg har en 50 mbar, du må få, den skal på en flaskekobling til en 400 kr. i specialbutikken. (gevind er noget baglæns)
50 mbar er mere end 3 mbar (lavtryk -mellemtryk og højtryk jeg mener 50 mbar er højtryk,)
50 mbar er mere end 3 mbar (lavtryk -mellemtryk og højtryk jeg mener 50 mbar er højtryk,)
- Vedhæftede filer
-
- gas tryk.jpg (91.59 KiB) Vist 5117 gange