50 liters gryde fra tyskland 400 kr. Sådan ser de ud.
50 liters gryde fra tyskland 400 kr. Sådan ser de ud.
Kære forum,
Nu har jeg efter mange overvejelser købt mig to 50 liters gryder fra den billige tyske leverandør. Jeg gav omkring 800,- kr i alt inc. fragt. Tænkte der var nogen der gerne ville se hvordan de ser ud.
De har en meget tynd bund. Bunden er lavet af samme matteriale som resten af gryden, og man kan med en finger trykke en bule i den. Jeg har ikke haft den på gas endnu, men jeg håber der går. Den fortsættelse følger, når jeg får købt min blus. Man er velkommen til at komme forbi og se dem.
Mvh. Kresten, Århus
Nu har jeg efter mange overvejelser købt mig to 50 liters gryder fra den billige tyske leverandør. Jeg gav omkring 800,- kr i alt inc. fragt. Tænkte der var nogen der gerne ville se hvordan de ser ud.
De har en meget tynd bund. Bunden er lavet af samme matteriale som resten af gryden, og man kan med en finger trykke en bule i den. Jeg har ikke haft den på gas endnu, men jeg håber der går. Den fortsættelse følger, når jeg får købt min blus. Man er velkommen til at komme forbi og se dem.
Mvh. Kresten, Århus
-
Re: 50 liters gryde fra tyskland 400 kr. Sådan ser de ud.
Se jo godt ud !
Tror ikke du skal være bekymret for bunden, jeg har rigtig mange gange kogt i en mælkespand - og den er tynd - ingen problemer.
Tror ikke du skal være bekymret for bunden, jeg har rigtig mange gange kogt i en mælkespand - og den er tynd - ingen problemer.
Tillykke :-)
Dem bliver du helt sikkert svært glad ved. Jeg har selv 3 stk 70L fra Tyskland og jeg har ikke haft problemer med dem, hver under kogning eller mæskning.
Så se at få dem klar og få brygget noget godt øl :-P
Dem bliver du helt sikkert svært glad ved. Jeg har selv 3 stk 70L fra Tyskland og jeg har ikke haft problemer med dem, hver under kogning eller mæskning.
Så se at få dem klar og få brygget noget godt øl :-P
Vh
Henrik
*** b-brew (a) runman.dk ***
Henrik
-
- Co-Admin
- Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)
Hvilken haner har du købt til dem ?
vil du ikke tag et udvendig mål til mig ?
Uhh jeg vil også har et par ;-)
vil du ikke tag et udvendig mål til mig ?
Uhh jeg vil også har et par ;-)
Brew Strong
Nikolaj
Nikolaj
De måler ca 40 cm, men det er +- er par mm. nu har jeg lige båret dem hen i vores brygklubs lokaler, men ved lejlighed skal jeg ta et mere præcist mål til dig, hvis du har behov.
Jeg har købt to 3/4 tommer rustfri kuglehaner, men jeg er ved at tro, at det er lidt en fejl. Dels er det ikke til at få john guest fittings i 3/4, og dels har den pladekøler jeg har købt kun en 1/2 tomme indgang.
Hvis det var noget, så bytter jeg gerne den ene 3/4 tomme hane til en i 1/2 tomme.
Jeg har købt to 3/4 tommer rustfri kuglehaner, men jeg er ved at tro, at det er lidt en fejl. Dels er det ikke til at få john guest fittings i 3/4, og dels har den pladekøler jeg har købt kun en 1/2 tomme indgang.
Hvis det var noget, så bytter jeg gerne den ene 3/4 tomme hane til en i 1/2 tomme.
-
- Co-Admin
Joo jeg tænker om den måske kunne laves om til en indsatsis til en gruekedel..krestensb skrev:De måler ca 40 cm, men det er +- er par mm. nu har jeg lige båret dem hen i vores brygklubs lokaler, men ved lejlighed skal jeg ta et mere præcist mål til dig, hvis du har behov.
Brew Strong
Nikolaj
Nikolaj
Jeg har som tidligere skrevet 70L gryder (Ø45 cm) og de passer i den gruekedel jeg har lånt.Jorkim skrev:Joo jeg tænker om den måske kunne laves om til en indsatsis til en gruekedel..
Meeeeeeen har du virkeligt mod på at bore alle de huller :-O
Vh
Henrik
Henrik
-
- Co-Admin
Sv: 50 liters gryde fra tyskland 400 kr. Sådan ser de ud.
måske ;-) men nu hente jeg min ny gruekedel aften så må vi se...
Brew Strong
Nikolaj
Nikolaj
-
- Geografisk sted: Odense
Jaa, håber virkelig du bliver glad for den Jorkim - Vi har lavet mange gode bryg i den :-)
Ps. Glæder mig til at smage dine ;-)
-
- Co-Admin
Det gør jeg.. Leveringen er sat til i aften, med en lille overraskelse i ;-)BenjaminKE skrev:Jaa, håber virkelig du bliver glad for den Jorkim - Vi har lavet mange gode bryg i den :-)
Brew Strong
Nikolaj
Nikolaj
Kan du give mig en adresse hvor man kan købe dem. Eller er der en der har en ca 40-50 l gryde til salg
-
- Co-Admin
Her kan du læse hvor de er købt og hvad de koster..golferik skrev:Kan du give mig en adresse hvor man kan købe dem. Eller er der en der har en ca 40-50 l gryde til salg
http://www.haandbrygforum.dk/viewtopic. ... r+tyskland
Brew Strong
Nikolaj
Nikolaj
[/quote]Jorkim skrev:Meeeeeeen har du virkeligt mod på at bore alle de huller :-O
Jeg har tilsvarende planer om en indsatssi til den 60 liters kipgryde jeg plejer at brygge i. Min plan er at save bunden af 2-3 cm fra kanten og så lægge det stykke perforeret plade i, som jeg købte fornylig her på siden.
Hvad er diameteren på 70 liters gryderne ?Runman skrev:....Jeg har selv 3 stk 70L fra Tyskland ....
45 cm høj og 45 cm i diameterolekje skrev:Hvad er diameteren på 70 liters gryderne ?Runman skrev:....Jeg har selv 3 stk 70L fra Tyskland ....
Rene "Den Glade Brygger" Sørensen