Her skal øllet jo først igennem køleanlæggets køle slinger. (en lang metal spiral)jeg tænker hvad gør de på en bar?
Jens
Tja - to verdener blandes sammen = problemer!Kingglostrup skrev:Hej Pilsner !
Om årsagen er at et alm. fadølsanlæg står ved stuetemp. og øllet så bliver kølet via gennemstrømning og derfor opfører sig anderleds i slangerne ved jeg ikke, men det virker som om det er lidt mere svært med os hjemmebryggere.
Når man lejer et fadølsanlæg så skruer man det jo også bare sammen, og slangerne er store, og uden kompensator, og pisset virker normalt.
Så tjaaaa, hvorfor det er nødvendigt med bremseslanger i Cornelius aner jeg ikke.
Mvh Thomas
Korrekt - jeg har skubbet den tyndere bremseslange ind i den almindelige slange, så modstanden er blevet indbygget. Virker stadig perfekt for mig:)Meyer skrev:Virker til, at der er mange måder at få et anlæg, som virker. Min egen metode med en en relativ kort bremseslange inde i en ølslange virker stadig perfekt, når jeg opretholder et tryk på 0,5 bar ved en temperatur på ca. 4-5 grader.
?????
Skal det forståes derhen at du "blot" har skubbet en tyndere slange ind i den alm slange og dermed fået modstand bygge ind i slangen,
eller har du skåret slangen over og indsat en bremseslange imellem ???
Ja Jens - jeg blev selv opmærksom på den lille stavefejl - EFTER jeg havde lavet filen til fronten på min kegerator og til Corneliuserne og afleveret dem til min "venyl-pusher"admin skrev:Det ser satme godt ud - jeg bliver meget tørstig.
Men der er desværre en lille fejl det staves "upasteuriseret "
Jens